Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum
Harsányi János Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája

Kedves Nyolcadikosok!

A 2020/2021-es tanévi felvételi eljáráshoz kapcsolódó NYÍLT NAPJAINKON várunk Benneteket és szüleiteket.

I. Nyílt nap (szülői tájékoztató és interaktív foglalkozások): 2019. november 13. 16:00 óra

II. Nyílt nap (szülői tájékoztató és interaktív foglalkozások) 2019. november 27.

Betekintés tanóráinkba2019. december 2.

III. Nyílt nap (szülői tájékoztató és interaktív foglalkozások) 2020. február 12.

Érdeklődni lehet a 347-1071-es titkársági telefonszámon vagy a kildiko@harsanyi-bp.hu e-mail címen.

Várunk minden érdeklődőt!

szechenyi eu VECOPszechenyi eu VECOP r1 c1

Erasmussal Horvátországban

Írta: Super User. Beküldve: Erasmus +

Ez az utazás tulajdonképpen egy pályázati rendezvény colt, amelyen az iskola Erasmus pályázati programra („Stop drop out stop tear drops”) alapján vehettünk részt 2019. március 17-től március 23-ig a horvátországi Varasdon. Iskolánk hat tanulója és három pedagógusa volt a varasdi iskola vendége a török és a litván delegációval együtt.

Az utazást hosszas felkészülés előzte meg, hisz erre a partnertalálkozóra bemutatkozó anyagokkal, angol nyelvű PPT-kkel kellett megérkeznünk az iskoláról, Budapestről, Magyarországról, sőt el kellett sajátítani egy új alkalmazást, a Glogstert, mert erre a kinti program alatt szükség lesz.

Március 17-én délelőtt indultunk el Budapestről és már a buszút alatt megismerkedhettünk a török és a litván tanulókkal, mert az ő repülőgépük is Budapestre érkezett és közös busszal indultunk Varazdinba, a partnertalálkozó helyszínére. Délután elfoglaltuk a szállásunkat és aznap este sétáltunk egyet tanárainkkal. Hétfőn reggel, sajnos, nagyon esett az eső, az ajándékaink és mi magunk is alaposan megáztunk, amíg a vendéglátó iskolát gyalogosan megtaláltuk. Varasd kisváros, semmilyen közlekedési eszköz nem állt rendelkezésre. . Megnyitóval vártak minket, majd megmutatták az iskola gyakorlótermeit, ahol a különböző szakmákra készültek föl a gyerekek Ez az iskola is szakképző iskola, de sokkal több szakmát oktat mint a mienk, pl. varrónő, bőrdíszműves, asztalos, tervező, festő, grafikus, stb.). Dél körül az eső már nem esett annyira, elmentünk a városházára, ahol a polgármester is fogadott minket, majd Varasd város múzeumát néztük meg, amely egy festői kis várban kapott helyet a város közepén. Ez a nap még nem ért véget a múzeum megtekintésével, mert este visszatértünk az iskolába, mivel akkor kezdődött az úgynevezett „International night”(nemzetközi est). Ezen a programon mind a négy ország bemutatta saját országát, néptáncát és ezek után meg lehetett kóstolni a saját édességeiket, italaikat. A magyar asztal kedvence a Túró Rudi volt, de gyorsan elfogyott a többi édesség is és Rubik kockát is sokat próbálgatták.

A következő nap kirándulós nap lett, a horvát hegyekbe utaztunk és több nevezetességet láthattunk, így például neandervölgyi ősember-leleteket és Trakoscan csodaszép középkori várát, megnéztük a benne kialakított múzeumot. A kilátás gyönyörű volt odafentről. A napot élményeink megbeszélésével zártuk egy közeli teázóban.

Szerdán reggel ismét az iskolába mentünk. Öt fős nemzetközi csoportokban kellett létrehozni egy internetes plakátot a tökéletes iskoláról. Nagyon érdekes kihívás volt megértetni magunkat a nemzetközi társaságban tanári segítség nélkül… Ebéd után a hétfőn elmaradt városnézés következett. Az iskola egyik tanárnője vezetett végig bennünket ezen az ékszerdoboznak is beillő horvát városkán és a séta vége meglepetéssel zárult: kvízt töltöttünk ki a látott és hallott információkról. (A magyar csapat hibátlan megoldást adott be.)

Csütörtökön a fővárosba, Zágrábba mentünk, amely egy egész napos program volt. Az első a városnézés volt, ezután meglátogattunk egy úgynevezett illúzió múzeumot, amely hasonított a Csodák Palotájához, majd ebédeltünk. Eztán kaptunk egy kis szabad időt, hogy önállóan is ismerkedhessünk Zágrábbal.

Pénteken már eléggé fáradtak voltunk mert nagyon szokatlan volt, hogy folyamatosan az angolul folyó társalgást kell figyelni. Ez a nap is hosszú nap lett. Előbb az iskolába mentünk, ahol be kellett mutatnunk csoportonként a szerdán elkészült plakátunkat, majd lehetőséget

kaptunk, hogy órákat látogathassunk a horvát iskolában, miközben tanáraink az iskola pékségében voltak gyakorlaton. Én az angol órát választottam. Az ottani diákoknak be kellett mutatnunk egy pár szóban magunkat, majd ők is bemutatkoztak nekünk. A következő óra amire én bementem, az egy művészet óra volt. Itt minden tanuló, aki azt az órát választotta kapott egy festővásznat és arra kellett lerajzolni az asztalra lerakott tárgyakat. Este hangulatos búcsúvacsorán vettünk részt, aminek a végén elköszöntek tőlünk és megkaptuk a részvételi igazolásokat arról, hogy teljesítettük a pályázattal kapcsolatos feladatokat.

Röviden ennyi történt a pályázati utazásunk alatt Horvátországban. Én nagyon élveztem a nemzetközi társaságot, nekem a programok közül a Zágrábban tett túra tetszett a legjobban. Nagyon örülök, hogy az iskolai delegáció tagja lehettem és eljuthattam Horvátországba.

Koós László 9/A

Az iskolai Erasmus delegáció tagjai voltak:

• Bajzat Emese 11/A
  • Bán Zsombor 10/A
  • Demeter Bettina 9/A
  • Koós László 9/A
  • Nyújtó Nikolett 9/A
  • Schmidt Attila 10/A

Youtube.com (eseményről készült videó megtekintése)

Full Reviw on best bokkmakers by http://artbetting.net/
Download Premium Templates
Bookmaker No1 in The UK - William Hill by w.artbetting.net

Elérhetőségeink

logo new tmpBudapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Harsányi János Közgazdasági Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
1091 Budapest, Ifjúmunkás u. 31.
(a 3-as Metró Pöttyös utcai megállójától 3 percre)

OM: 203061

Telephely kód: 005
Igazgató: Szakács Csilla

Levélcím : 1091 Budapest, Ifjúmunkás utca 31.