Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum
Harsányi János Technikum

Kapcsolatfelvétel

Kedves 8.-os Diák! Tisztelt Szülő!

Kérjük, hogy az alábbi elérhetőségek egyikén vegyék fel velünk a kapcsolatot, amennyiben a 2021/2022-es tanévre történő felvétellel vagy a szabad férőhelyekkel kapcsolatos érdeklődnek!

  1. Az alábbi űrlapon történő bejelentkezéssel (a megadott elérhetőségen felvesszük Önnel a kapcsolatot): KATT IDE
  2. A 347-1071-es telefonszámon
  3. kildiko@harsanyi-bp.hue-mail címen.

Keressenek bennünket, minden kérdésre válaszolunk!

Budapesti Gazdasági SZC Harsányi János Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Digitális oktatás tapasztalatai az Erasmus programban elsajátított online alkalmazások használatával kapcsolatban

Írta: Super User. Beküldve: Erasmus +

A 2019/2020-as tanév során a hazánkat is érintő koronavírus járvány következtében Magyarország kormánya elrendelte 2020. március 16-tól az iskolákban a tantermen kívüli digitális oktatás bevezetését. A tanulóknak nem kellett iskolába járni, a tanárok a tananyagot elektronikus úton biztosították a tanulók számára. A digitális oktatás végig kísérte az egész tanévet. A diákok év végi érdemjegyeinek lezárása is ily módon történt. Ennek kapcsán élesben is sikerült tesztelni az Erasmus program keretében megvalósult digitális platformok és oktatási alkalmazások gyakorlati használatát. A több, mint két hónapos időszak alatt a továbbképzésen részt vett kolléga segítségével a tantestület megismerkedett a program során elsajátított informatikai támogatói rendszerekkel, melynek segítségével módszertanilag sokat fejlődtek.

 

Ennek kapcsán iskolánk elkészített egy kérdőívet, mely a digitális oktatás eredményeit és az ezzel kapcsolatos visszajelzéseket hívatott összegezni. A kérdőívet a diákok közül 162 fő töltötte ki a 193 tanulóból. Ez 84 %-os visszajelzési arányt jelent.

A diákok visszajelzései alapján a tanulók közel 90%-a rendelkezett otthon folyamatos internet kapcsolattal. Emellett többek korlátozottan, vagy testvérekkel megosztva érték el a világhálót.

Kérdések kiértékelése

Milyen digitális alkalmazásokat használtak tanáraid az oktatás során?

table 1

Hány százalékban használták a tanáraid az alábbi digitális alkalmazásokat az oktatás és a számonkérés során?

table 2

Mely digitális oktatásban használt alkalmazások, platformok voltak azok, melyeket szeretnéd, hogy tanáraid a hagyományos oktatás kereti között is használják a jövőben?

table 3

Megítélésed szerint milyen mértékben bővült a tanáraid digitális oktatási eszköztára a tanév során?

table 4

A tanulók visszajelzései alapján felmértük, hogy milyen mértékben fejlődött a tanév során a pedagógusok digitális eszközhasználata, illetve mely platformok, digitális alkalmazások voltak azok, amelyeket érdemes lenne megtartani a közel jövőben. A tanárok digitális kompetenciájának fejlődését a diákok 79 %-a ítélte meg pozitívan. Ennyien jelezték vissza, hogy a digitális eszközhasználat, kis, illetve nagy mértékben fejlődött a tanév során. Mindez természetesen köszönhető annak, hogy az Erasmus program kereten belül kollégánk által megismert alkalmazások és ezek használatával kapcsolatos tudnivalók a tantestületnek átadásra kerültek, valamint a „kényszerhelyzetnek”, mely a globális vírus járvány következtében előállt, és a távoktatás bevezetését tette kötelezővé a hazai oktatásban.

A kérdőív válaszainak összegzése alapján kiderült, hogy a  legnépszerűbb platform a diákok körében a Google Classroom volt, mely virtuális tanterme segítségével a tananyag összefogásában a számonkérések átlátható lebonyolításában nyújtott segítséget. Emellett szerették a tanulók a Learning Apps, Edpuzzle, Gloogsters, Canva, a Redmenta, a Quiz (Kahoot) alkalmazásokat, valamint sor került a Flipped Classroom módszerének alkalmazására is, mely szintén elnyerte a diákok tetszését. . Ezen digitális eszközök megtartása révén reméljük, hogy mind a motiválás, mind a tananyag színesítése miatt hatékonyabb és eredményesebb oktatási tevékenységet tudunk a jövőben folytatni.

Összességében a digitális oktatás tapasztalatait levonva elmondható, hogy maga az oktatás átszervezése, az eszközellátás biztosítása a meglévő tudás és infrastrukturális háttér, valamint a pedagógus kollégák rugalmassága révén nagyon gyorsan megtörtént. A rendkívüli helyzethez a diákok hamar alkalmazkodtak. A tananyagok ismertetése és az oktatás a digitális térben rendben lezajlott. A tapasztalatok összegzése után úgy gondoljuk, hogy mindenféleképpen szükséges az oktatást segítő digitális platformok és alkalmazások megőrzése, és integrálása a hagyományos oktatás kereteibe, hogy az oktatási folyamatot  kiegészítve támogatva, modernizálva, minél sikeresebb pedagógiai munkát végezhessünk.

Disszemináció: Bakonyiné Hárs Edit

kép1 kép1 kép1 kép1 kép1

Disszemináció: Ivádi Endre Péter

kép1 kép1 kép1 kép1 kép1

Disszemináció: Polányi Mária

kép1 kép1 kép1 kép1 kép1

szechenyi eu VECOPszechenyi eu VECOP r1 c1

Full Reviw on best bokkmakers by http://artbetting.net/
Download Premium Templates
Bookmaker No1 in The UK - William Hill by w.artbetting.net

Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Harsányi János Technikum

Elérhetőségeink

logo new tmpBudapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Harsányi János Technikum

1091 Budapest, Ifjúmunkás u. 31.
(a 3-as Metró Pöttyös utcai megállójától 3 percre)

OM: 203061

Telephely kód: 005
Igazgató: Szakács Csilla

Levélcím : 1091 Budapest, Ifjúmunkás utca 31.
Központi szám: 347-1070
Fax : 347-1072
E-mail : iskola@harsanyi-bp.hu