A projekthét zárónapjának osztályprogramjai 2023
A projekthét zárónapjának osztályprogramjai 2023
Beszámoló - Bodnár Edina 2023.05.15
Május 15-én a 9.B osztály osztályfőnökük kíséretében ellátogatott a Fővárosi Állatkertbe. Szerencsére
az ígért esőzés csak később érkezett meg, így bár felhős, de száraz időben sétáltuk végig az állatkertet. A tanulók kisebb csoportokra szakadva indultak el körülnézni és megkeresni egy-egy
kedvenc állatukat. Népszerűek voltak az állatbemutatók, ezeken a helyszíneken mindig találkoztak egymással a csapatok. Megnéztük, hogyan és mit reggeliznek a pingvinek, láttunk fókashow-t és cápaetetést is. A bemutatók alkalmával érdekességeket is hallhattunk a gondozóktól az állatokról és az állatkert mindennapjaival kapcsolatban. Számos fényképet készítettek a tanulók, így megörökítve az aznapi élményeket. Mindenki jól érezte magát.
Beszámoló - Horváth Ferenc 2023.05.12
Ez a nap is esővel és hűvösen kezdődött, de az osztály két hiányzóval pontosan megjelent a megbeszélt helyen, az M1 Hősök tere megállónál. Gyors névsorolvasás után elindultunk a megbeszélt útvonalon.
Az időjárás kegyes volt hozzánk, mert túránk kezdetekor már a szemerkélő eső is elállt. A Hősök terén eszünkbe jutottak a 12. évfolyamos, elbúcsúztatott diákok, akik nemrég küzdöttek meg a történelem érettségi nehézségeivel. Innen haladtunk tovább a Néprajzi
Múzeumhoz, ahol először a belső tér szabadon látogatható részét tekintettük meg, majd atetőkert lépcsőit másztuk meg. Itt többen igyekeztek leküzdeni félelmüket, a tériszonyt, ugyanis a lépcsők és a kitekintő rész rácsain keresztül le lehetett a mélybe látni.
Következő állomásunk a Zene Házánál volt. Az épületen kívül elhelyezett összes zeneeszközt
megszólaltatták a diákok, természetesen egyszerre, de nem egy dallamot játszva. Hosszasan
elidőztünk az épület kertjében. Engem is meglepett a 11. évfolyam játékossága. Egy-két zenei
tehetség is kibontakozott, de lebeszéltem őket az X-faktoron tervezett indulásról.
Az utolsó állomásunk, a Vajdahunyad várának felkeresése volt. Az udvarán tettünk egy
körsétát, majd többen beleültek Anonymus szobrának ölébe.
Úgy érzem, hogy mind diákoknak, mind a kísérőtanároknak vidámsággal teli, aktív nap volt a
borús és szeles idő ellenére.
Beszámoló - Kuna Éva 2023.05.12
Egy könnyed, de tartalmas programot sikerült létrehozni erre a napra. A Hősök terén volt a találkozó, amíg a későket vártuk, információkat gyűjtöttek a diákok a téren megtalálható
királyokról. A Vajdahunyad várát „vettük be”. Csoportokban dolgozott az osztály. Feladatuk az volt, hogy készítsenek olyan videót, amelyben bemutatnak egy-egy épületrészhez tartozó
építészeti korstílust. Miután mindenki elkészült, élőben is elhangzott a bemutatás az osztály többi tagjának.
A projekt héten az volt az évfolyam feladata, hogy tervezzen meg egy üzletet. Szerettem volna, ha ezt annyiban gondoljuk tovább, hogy az üzlet üzenete, célközönsége, hogyan befolyásolja az üzlet megjelenését. Tudatosítani szerettem volna, hogy milyen marketing szereppel bírnak a külső- és belsőépítészeti megoldások, ezért az ismertetések után
mindenkinek meg kellett fogalmaznia, hogy melyik korstílus jellemzőit tudná hasznosítani az
üzletében. Döntését indokolnia kellett, akkor is, ha nem tud választani a 3 stílus közül. A
többiek segítettek annak, aki bizonytalan volt, hiszen mindenki tudta, milyen üzletet
„tervezett” osztálytársa.
A feladatok célja:
- közösség építés: csoportmunka, munkamegosztás, másik támogatása, meghallgatása,
bevárása,
- elmélet és gyakorlat összehangolása: tudatosítani szerettem volna velük, hogy a
közismereti órákon elsajátított elméleti tudás nagyon hasznos a gyakorlatban, a
szakmájukban,
- műemlékek megismerése,
- rövid videók készítésének átgondolása, mi legyen a képen, kameramozgások hatása,
termék bemutatásának lehetőségei,
- vizuális jelek üzenetének tudatosítása, értelmezésének lehetőségei, marketing
szempontú felhasználása,
- előadások gyakorlása, kommunikációs készségek mélyítése,
- érvelés gyakorlása, vélemény, döntés alátámasztásának gyakorlása,
meggyőzőképesség erősítése
Beszámoló - Ötvös Erika 2023.05.12
( Tropicarium- Oceanárium )
2023. május 12-én a 9/A osztály kiránduláson vett részt a Tropicariumban. Az esemény jó alkalom volt arra, hogy közösségünk még jobban összekovácsolódjon egy külső program segítségével az iskola szokásos kötöttségei nélkül.
A diákok jól érezték magukat, nem volt semmilyen probléma senkivel sem. Az iskola előtt találkoztunk, de mintegy az osztály fele a bevásárlóközponthoz ment.
A helyszín zsúfolt volt, a pénztár előtti sorban állással kezdődött a program. Itt nem kellett, de nem is lehetett csendben maradni. A tekervényes útvonal és a kisebb nagyobb akváriumok sok érdekes, rejtőzködő élőlénynek adtak helyet. A vállalkozó kedvűek a kis rájákat is megérinthették a nekik épült simogató
medencében. Vidám hangulatban jártuk végig a látványosságokat. A legnagyobb akvárium üvegfolyosóján
keresztül a méltóságosan úszkáló cápákat is jól megfigyelhettük a számukra kialakított természetes élőhelyükön.
A diákok kisebb, három fős csoportokban járták be a kiállítást. Feladatuk volt a fotózás és jegyzetek készítése, amiből otthon beszámolót írtak. A kirándulás értékes és kellemes közösségépítő programnak bizonyult.
Beszámoló - Ivády Endre 2023.05.12
( Tropicarium )
2023. május 12-én a 10/B osztály a Tropicariumba látogatott. Nagy örömömre szolgált osztályfőnökként, hogy az osztály több programot felvetett, szavazásra bocsátották, és a Tropicarium kapta a legtöbb szavazatot, amelyet mindenki elfogadott. Ez azért volt öröm számomra, mert ebből megnyilvánult számomra a gyerekek összetartása.
A Tropicariumban a belépés után nem volt kötött program, mindenki azt nézhette meg, ami számára érdekes volt. Számomra nagy élmény volt, mivel egyrészt még nem jártam itt, másrészt az ilyen alkalmakkor felelevenednek bennem gyerekkorom osztálykirándulásai. Nagyon örülök, hogy most osztályfőnökként a gyerekekkel vehetek részt ilyen programokon.
A gyerekek láthatóan nagyon jól érezték magukat. Egyrészt maga a közeg is varázslatos, és nagy öröm volt látni a családokat kisgyerekekkel, akik csodálkozva nézték a különféle egzotikus állatokat és növényeket. Láthattunk itt különféle halakat, hüllőket, más állatokat, növényeket. A gyerekeknek a cápaakvárium, a rájasimogató és a tengerimalac simogató tetszett a legjobban. Az, hogy tetszett nekik a hely, abból is látszik, hogy amikor kijöttünk, már azt kérdezték, mikor megyünk majd az állatkertbe.
Nagyon örülök, hogy részt vehettem ezen a programon, máskor is szívesen látogatok meg az osztállyal hasonló helyeket.