Pályaorientációs és pályamegtartó külső program a szakmai érettségi vizsga napján 2023
Pályaorientációs és pályamegtartó külső program a szakmai érettségi vizsga napján 2023
BESZÁMOLÓK
Beszámoló - Bodnár Edina 2023.05.17.
2023. május 17-én a 9.B osztály pályaorientációs és pályamegtartó foglalkozás keretében osztályfőnökük kíséretében ellátogatott a Fény utcai piacra.
A tanulók kaptak egy feladatlapot, amelyen az árukihelyezéssel kapcsolatos információkat olvashattak. A feladatuk az volt, hogy mindegyikre keressenek példákat a piacon, fotózzák le őket és töltsék fel a Google Classroom-ba. Az ott töltött idő alatt volt lehetőség bejárni az egész területet, megfigyelni a standokat és a kihelyezett árukészletet. Ezek után meg kellett fogalmazniuk, hogy kereskedőként milyen szempontokat kell figyelembe venni az árukihelyezés során.
Szakmai tapasztalatokkal gazdagodva tértek haza, a külső program nagyszerű lehetőséget biztosított az élményalapú tanulásra.
Beszámoló - Kuna Éva 2023.05.17.
Beszámoló 2023. 05. 17. Pályaorientációs és pályamegtartó külső program, Csepeli Mömax
11.évfolyam
A 11.A és a 11.B osztály lelkesen hallgatta az üzletvezető előadását, amelyben először a szervezeti felépítést vázolta fel az előadó. Ez a téma érdekelte a diákokat, sok kérdést kapott. Innen egy kérdezz-felelek alakult ki az idő további részében. Ezt kifejezetten hasznosnak találtuk, hiszen ez mutatta a gyerekek motivációját, érdeklődését, és László is jobban érezte magát ebben a helyzetben. Felmerülő témák: karrier építés lehetőségei, marketing, szervezeti kultúra,
gyakornoki feladatok, design, árubeszerzés, vevőcsalogató módszerek, az egyediség problémaköre. Az előadás után megnéztük a vásárló teret, ott a gyerekek fotóztak, megnézték, hogyan valósul meg az, amit az előadótól hallottak.
Beszámoló - Polányi Mária 2023.05.17.
Az ágazati szakmai érettségi vizsga napján iskolánk 9. – 11. évfolyama külső helyszínen pályaorientációs és pályamegtartó programon vett részt.
A 10/A osztály a program kertében a Lehel téri Vásárcsarnokban tett látogatást, ahol az áruk eladótéri kihelyezését egy feladatlap kérdéseinek, feladatainak irányítása segítségével tanulmányozták.
A diákok – visszajelzéseik alapján – élvezettel hajtották végre a feladatot, és a megoldás során sok hasznos tapasztalatot szereztek.